Scouts

De scouts speltak is voor kinderen van 11 tot en met 15 jaar. Bij de scouts krijg je technieken te leren zoals: pionieren, patrouilletent opzetten, vuur maken en nog veel meer! Deze technieken gebruik je vervolgens weer op kamp. Bij de scouts vinden we gezelligheid en leuk samen zijn ook erg belangrijk, dus naast de technieken doen we nog veel meer leuke en uitdagende activiteiten. Je mag natuurlijk ook zelf met ideeën komen. Als iets kan, dan doen we het!

Bij de scouts wordt gewerkt in kleine subgroepjes die patrouilles heten. Door te werken in patrouilles leren de scouts dat ze veel zelf kunnen als ze goed samenwerken. Jaarlijks kunnen de scouts hun vaardigheden meten met andere scouts uit de regio tijdens de Regionale Scouting Wedstrijden. Ook gaan ze regelmatig op kamp, waar ze een nieuwe omgeving kunnen ontdekken.

Interesse? Neem dan contact op met scouts@scoutingeuregio.nl of kijk op de meekijken pagina.

Meekijken / lid worden

Contact opnemen met het scouts team

Handige instructies

• Hakken

Leer hoe je veilig je houtvoorraad aan kan leggen.

• Zakmessen

Leer hoe je veilig met een zakmes om kan gaan.

• Keuken Pionieren

Leer hoe je zelf een keuken pioniert.

• Kompas

Leer om te navigeren met een kompas.

• Vuur Stoken

Leer de geheimen van een goed kampvuur.

• Route Technieken

Leer hoe je route technieken kan toepassen.