Explorers

Vanaf ongeveer 15 jaar kunnen de jongens en meiden bij de explorers zelf bepalen wat ze tijdens een opkomst gaan doen. De leiding is niet langer leiding maar begeleiding, en houdt enkel een oogje in het zeil.

De interesses van de explorers bepalen het programma en dit kan verrassende bijeenkomsten opleveren. Gezellige avonden met allerlei spelletjes, naar de klimhal, een meerdaagse primitieve tocht, een talentenjacht of een kookwedstrijd worden in overleg met de begeleiders zelf georganiseerd. Omdat iedereen weleens een opkomst gaat voorbereiden, ben je verzekerd van een leuk programma. Tijdens de zomerkampen worden scoutingterreinen in binnen en buitenland bezocht.

Klinkt dit wel goed? Neem dan contact op met explorers@scoutingeuregio.nl of kijk op de meekijken pagina.

Meekijken / lid worden

Contact opnemen met het explorers team